Translation to Indonesia Language. Word “Supermaket”

A supermarket, a form of grocery store, is a self-service store offering a wide variety of food and household merchandise, organized into departments. It is larger in size and has a wider selection than a traditional grocery store and it is smaller than a hypermarket or superstore. (Supermarket, suatu bentuk dari toko kelontong, suatu toko swalayan yang menawarkan jenis berbagai makanan dan barang rumah tangga, disusun ke dalam department/bagian. Supermaket memiliki pilihan lebih luas dan dalam ukuran yang lebih besar daripada toko kelontong tradisional dan supermarket lebih kecil dari hypermarket atau superstore)

 The supermarket typically comprises meat, fresh produce, dairy, and baked goods departments along with shelf space reserved for canned and packaged goods as well as for various nonfood items such as household cleaners, pharmacy products, and pet supplies. Most supermarkets also sell a variety of other household products that are consumed regularly, such as alcohol (where permitted), household cleaning products, medicine, clothes, and some sell a much wider range of nonfood products. (Supermarket ini biasanya terdiri dari/meliputi daging, produk segar, susu, dan bagian barang2 panggang bersama dengan rak disediakan untuk kalengan dan barang2 kemasan juga Untuk berbagai jenis non makanan seperti pembersih rumah tangga, produk farmasi, pasokan untuk hewan peliharaan. Sebagian besar supermarket juga menjual berbagai macam produk rumah tangga lainnya yang dikonsumsi secara teratur, seperti alcohol (yg diijinkan), produk pembersih rumah tangga, obat, kain2, dan beberapanya menjual berbagai produk yang lebih luas/banyak selain non makanan.)

 The traditional suburban supermarket occupies a large amount of floor space, usually on a single level, and is situated near a residential area in order to be convenient to consumers. Its basic appeal is the availability of a broad selection of goods under a single roof at relatively low prices. Other advantages include ease of parking and, frequently, the convenience of shopping hours that extend far into the evening or even 24 hours a day. Supermarkets usually make massive outlays of newspaper and other advertising and often present elaborate in-store displays of products. The stores often are part of a corporate chain that owns or controls (sometimes by franchise) other supermarkets located nearby — even transnationally — thus increasing opportunities for economies of scale. (Supermarket pinggiran kota tradisional menempati sejumlah besar ruang lantai, biasanya pada tingkat tunggal, terletak dekat kawasan perumahan agar mudah untuk konsumen. Dasar daya tariknya adalah ketersediaan pilihan barang yang banyak di bawah satu atap dengan harga yang relatif rendah. Keuntungan lainnya adalah termasuk kemudahan parkir dan, seringkali, kenyamanan jam belanja yang panjang/lama hingga malam hari atau bahkan 24 jam sehari. Supermarket biasanya membuat ongkos yg besar untuk surat kabar dan iklan lainnya dan sering menampilkan produk2 yang rumit di dalam tokonya. Gudangnya sering merupakan bagian dari rantai perusahaan yang memiliki atau mengendalikan supermarket lainnya yang berada di dekatnya (kadang2 oleh waralaba) – bahkan transnationally Sehingga meningkatkan peluang bagi skala ekonomis )

Supermarkets typically are supplied by the distribution centers of its parent company, such as Loblaw Companies in Canada, which operates thousands of supermarkets across the nation. Loblaw operates a distribution center in every province — usually in the largest city in the province. (Supermarket biasanya dipasok oleh pusat-pusat distribusi dari perusahaan induknya, seperti Perusahaan2 Loblaw di Kanada, yang mengoperasikan ribuan supermarket diseluruh Negara. Loblaw Mengoperasikan pusat distribusi di setiap provinsi – biasanya di kota terbesar di provinsi itu.)

 Supermarkets usually offer products at low prices by reducing their economic margins. Certain products (typically staple foods such as bread, milk and sugar) are occasionally sold as loss leaders, that is, with negative profit margins. To maintain a profit, supermarkets attempt to make up for the lower margins by a higher overall volume of sales, and with the sale of higher-margin items. Customers usually shop by placing their selected merchandise into shopping carts (trolleys) or baskets (self-service) and pay for the merchandise at the check-out. At present, many supermarket chains are attempting to further reduce labor costs by shifting to self-service check-out machines, where a single employee can oversee a group of four or five machines at once, assisting multiple customers at a time. (Supermarket biasanya menawarkan produk dengan harga rendah dengan mengurangi margin ekonomi mereka. Produk tertentu (biasanya makanan pokok seperti roti, susu dan gula) yang kadang-kadang dijual sebagai penyebab kerugian besar, yaitu, dengan marjin laba negative. Untuk mempertahankan/memelihara keuntungan, supermarket berupaya/mencoba untuk menebus margin yang lebih rendah dengan volume penjualan secara keseluruhan lebih tinggi, dan dengan penjualan barang-margin lebih tinggi. Pelanggan biasanya membeli dengan menempatkan barang-barang yang dipilih mereka ke dalam keranjang belanja (troli) atau keranjang (self-service) dan membayar barang dagangan di-check out. Skrg ini, jaringan supermarket sedang berusaha untuk mengurangi biaya tenaga kerja dengan beralih ke mesin self-service check-out (Mesin pelayanan check out sendiri), dimana seorang karyawan dapat mengawasi satu kelompok empat atau lima mesin sekaligus, membantu beberapa pelanggan pada satu waktu.)

A larger full-service supermarket combined with a department store is sometimes known as a hypermarket. Other services offered at some supermarkets may include those of banks, cafés, childcare centers/creches, photo processing, video rentals, pharmacies, and/or filling stations. (Supermarket dengan layanan lengkap yang lebih besar dikombinasikan dengan sebuah toko serba ada ini kadang-kadang dikenal sebagai hypermarket. Layanan lain yang ditawarkan di beberapa supermarket mungkin termasuk bank2, kafe, pusat penitipan anak / bayi, pengolahan foto, video rental, apotik, dan / atau stasiun pengisian)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: